Wednesday, January 19, 2011

:: Rutin Harian ::

Lately, aku balit kerja nang ada akhir skit sebab banyak kerja
(yah! alasan tok lagik!). ney nak molah, dah kerja nang banyak.Jarang la aku dapat balit cun2 pkol 5.30 ptg.

dalam prjalanan dah 1/2 hour, so sampey umah average la dalam pkul 7.30 depan umah mak ku ambik Cik suci ku ya. iskh.. mun nak nunggu bapa nya ambik, lagik la lamak. malas kuuu.... as usual la, semua urusan di bahu mak nak. aku redha....

umah aku dengan umah mak aku sik jauh. sebelum ke umah mak ku, mesti melimpas umah aku. jadi, umah mak la stesen engkah anak. :)

sampey jak rumah... terus onn tv sebab aku sik mauk nya merayap nulong aku di dapur.
arum bulak, semua program dalam channel 613 ya, aku dah hapal. siap dengan lagu2 gik ya...
antara program yang boleh membuatkan anak aku terkenjit2 depan tv (bapak nya madah kedak aku! aku asa sik eh... ) hehehe...

Cilok lagik dari google

Mickey Mouse Club House. Lagu suka nya la hot dog ya.. suka nangga sidak ya terkenjit2.
tersenyum sorang selalu nangga nya terkenjit2. adeh2.... mauk ditegur nya tek excited. sukati la nak.. as long as sik ngaco mama di dapur jak.

pas ya....

Handy Manny.

Ceta tok best juak. Kadang2 aku pandey join member nangga ceta tok.
Cute ada jak. Suka dengar tools nya bercakap bah. Campur cakap mexico.
aku gik reti. (Sebab mama nya dolok suka nangga ceta dari mexico, pandey terkenang hemis tres hermanas indah eh! iskh2)

Pas ya.....
Chuggington.

ceta tok buah hatinya. Lagu nya best. Enjoy jak eh. Sama best dengan ceta Handy Manny juak. Train ya best. Dapat kakar. Cute2 gik ya. Dah la anak ompuan.. iskh2...

pas ya.........

Pororo The Little Penguin.

Ceta tok... Lagu intro nya best. Cute eh.
Nang terer orang korea polah ceta tok. Tang kenak jak dengan sidak nembiak2 ompuan. mun ceta tok dah start, tunggah pun sik guna. mata nya nang lekat kat TV eh. iskh2...

ya la ceta2 anak aku ya. Aku pun dah hafal. Ada lagu2 ya aku suka. Bila ku encarik dalam internet. sUSAH.. sik ada bah.

Eh.. cgek gik nya suka.. nang suka tahap gaban la.. sampey aku dari nya baby dah aku hafal sebab masa nya gik baby, lagu tok jak dapat nyuruh nya diam dari nangis. Tauk apa...

Barney & Friends.

Lagu2 nya semua ada dalam HP ku. Mun nya merentah dalam kereta, ku onn jak lagu tok. Nang ku madah.. GERENTI akan berhenti nangis. Power eh lagu ya..

Pengajaran:
Kita kenak molah anak kita gago dengan barang lain so that kita dapat bekerja di dapur or sempat mauk melipat baju or sempat nak mandi or sempat nak ngidang laki or sempat nak ngemas or ngemop lantey umah. hehehe.....

2 comments:

RaMa-RaMa Fareeza said...

baguz aiee kak nangga katon ya...sak nya pande kakar omputih heheh

Kembhoja said...

cik rerama

pasal kakar org puteh ya lain ceta dik oiii... part terkenjit2 ya nyuruh kamek senyum sorang... iskh2...

hehehehe.... ya baruk sorang. sik mek dapat 2 orang mun giya cara eh. nok sorang tok dah asa boleh tahan juak dah kamek duak nak handle.

salute la dengan mak bapak kt yang ada banyak anak ya. nang salute kamek...