Thursday, February 24, 2011

:: "Ma..... Bish!" ::

ini cerita pasal malam semalam oooo.....

Aku masa tok gago handle training pakey sidak staff aku. Hrmmm... jadi memang amat gagos la dalam minggu tok.. dah la esok makan 20 arwah... hrmmm... 20 days he left me. and i miss him terribly. Al-Fatihah..

aku akhir balit malam tadik berbeli barang & then gago la aku mauk ambik si kecik.. sampey rumah... bukak TV channel nya... 613.. then.. aku ambik kesempatan la mauk mandi.. coz Is'ya aku belum polah gik...

Pas mandi.. aku check member maseh renah nangga Handy Manny nya... siap ola2 jak di mulut nya.. ok.. aku pun apa lagik... nyelepats la... dalam masa yg sama.. apai ku datang rumah.. coz nya tido kat umah aku malam tadik. Siknya cayak kamek duak beranak jak dalam rumah ya ko.. sayang nya bapak dengan aku... hrmmm...... Kelak la aku polah entry bapak saya.. :) (tok kes si fareeza dengan fida la tok!) hehehehe....

eh.. belum sampey ceta gik oo... pas sembahyang... aku ngemas2 atas katil.. tiba2 datang la sik kecik ya.. embak macam tissue kat tangan.... ceredit mulutnya.. "Ma... Bish.." ....

aku senyum jak... ok... buang la dalam tong sampah padah ku... sebab kat luar bilit ada tong sampah... ngegeh2 jak nya berjalan ke tong sampah.. kak ya buang sampah... pas ya.. clap hand! aku masa ya nang tetak la.. nya berjaya nyuruh aku tetak yang lamak dah aku sik tetak... hrmm... mun arwah nangga... mesti nya tetak juak...



baruk ku perasan.. duhal.. dah besar anak aku. ya baruk setahun setengah ooo..iskh2.. baruk pandey buang sampah.. dah besar dah anak. hehehe... nang emo mak tok. Paham la aku perasaan Kimora bila nya nangga anak dara nya.. ming and aoki ya. nang patut la nya nangis.. paham ku perasaan nya,.... (kenak mesti example kimora ooo?!) :)

ya ajak.. aku mauk mula kan dengan topik si kecik ku ya... sebab mun ekot hati aku.. nang merintih la.. ndak alah2 ooo.. dah nama hati tok ko... separuh jiwa ku pergi bah.... hmmm.. dengar la kitak orang lagu anang tok...

17 comments:

fLo said...

mek ngga juak kimora lee ya sedih ngga anaknya besar..hehehe..ibu2 jak memahami...=p

Mbok Ema said...

cerdit na juak anak dara kitak ya eh.. anyway, mintak email k. nak invite kitak dlm private blog kmk...

VIVIAN said...

haha kimora..kimora...ceredit anak ktk ya..

VIVIAN said...

kmk nyangkong ctok tkut ktk sik buka blog jiwang mek..kmk update
blog my270view.blogspot.com jak selalu kak ema..

vivianmashrol@gmail.com

Kembhoja said...

flo....

perasaan bila nangga anak dah melangkah segek step ya.. memang asa macam sik cayak bah. Kamek tok baruk jak pandey madah bish dah asa sedeh.. emo eh.. :)

mbok ema...

adeh2.. ktk tok la dicarik kamek.. tiap2 hari kamek mesti mk.. dah beranak ndak kah nya tok.. ;))

vivian...

anak mek ditrained oleh usu nya.. adik mek ya baruk abis belajar. tgh carik kerja masa tok.. jadi.. asst. mak mek.. jaga ank mek. :)

Ibu Iman said...

ceredit eh suci... iman sama juak tauk ngn uras... mun kita suruh nya buang sampah cepat jak nya pergi dapur...ngagak tong sampah... mun nya nangga kita berkemas, biasalah bila nk makei baju kurung, baju rasok dolok, tapih dudi... gago lah nya merik tapih ngn kita... tauk reti miak nektok

Kembhoja said...

ibu iman...

yala.. iman dengan suci nang sebaya. :) nang ceredit. nak tido malam tadik... tauk apa mauk dimainnya... jari2 kamek tok la dimain nya.. leka nya megang cgk2... diusap2nya.. pas ya.. tido... nang pe'el arwah papa nya la diambik nya..

b

Ibu Iman said...

menar? nang anak bapak lah suci ya... rindok ati nangga perkembangan anak oooh... lom gik pandei kelakar lak, mcm faiz anak ema, cereditttt... tp dolok xmok nya geng iman... hehehe

Kembhoja said...

hehehe.. ya la ada part sik sabar mauk dengar nya kakar benar tapi pk balit.. kelak jadi emo sik pasal2 cam kimora. hahahaha....

aikh.. mun suci tok.. nya gago nak berkawan dengan orang ko.. sik t\nya tauk kadang2 nya ya kecik.. sian...

miss Fida said...

yah..dah kin ceredit dah si suci tok..lak nya dah pande kelakar kepak ktk berjawab ngan nya kak...macam2 d tyk nya..cewah..mcm mek tek ada pengalaman..tpi nang ada..anak buah mek byk..huhuhu...aaa...nama kmk galm ewh...d sebut d entry ini..cewah...aok, boh lupak cerita pasal bpk ktk kak ah..ney tauk olah sidak sama jak..ehehehe

A.s.t.i.n.a said...

yes yes! bagus sample kimora ya koh.. mek suka.. jadi gojes gia juak dirik.. propoer mannerla kita urg swk nak.. walaupun ada urg mdh urg swk tok sosial... boleh? (aie pandei bersadu indah sitok. tang terbalit jak koh.. undo tek nak ya)


geram nak nangga nya cam cina.. ngekot muka dirik kah nya kemboja?

Kembhoja said...

cik fida.. yah.. glamour awak seketika eh.. ;) kelak mek polah entry ya.. insyallah.. :) dengr kabar nya bapak ktk dah discharge.. alhamdulillah... si ceredit kamek ya.. asal kamek balit jak.. ada la nya madah.. mama.. aikh.. kamek aikh juak la..

tina.. she's more to her papa. :( Chinese look. kmk tok nang muka pure melayu eh. hehehe.... orang sarawak sosial? adeh2.. biaq pi la eh.. :) yg penting kt tauk kita tok bersopan santun nak.. hehehe..

Mbok Ema said...

vivian, dah mek invite :)

kemboja, ney email kitak tekkkkkk

Kembhoja said...

mbok ema.. check email ktk.. udah kamek send email dengan ktk. :)

miss Fida said...

aok..bpk mek dh discharge..harap2 sikda papalah nya tpi msh degil juak nak merokok...huhuhu...aikh..aikh..nang kiut suci ya...

tunggu lok lak mun jumpa jaga nya..ehehe

Ibu Iman said...

iman suka juak berkawan... tp ngn miak besar jak... baby x suka nya... ya lah nya tuija li suka kawan ngn urg besar.. mun sidak dh pandei kelakar retinya dh besar lah... rindu masa sidak baru 5-6 bulan... time ya lah best... hehehe

aih, kak tina.. nang jak koh urg swak salu dipadah sosial... sak jak sidak nya ya culture shock (pengalaman study di melaya)

Kembhoja said...

fida.... udah2 gik merokok padah dengan bapa tak k. :)bahaya itu.

ibu iman... kamek rindu masa nya gik baby boleh sik.. masa gik seminggu cam ya eh.. gik bau nyaman seabis nyaman ya... hrmmm.....