Wednesday, May 11, 2011

:: Cuaca Panas ::

salam hari rabu.

hari tok aku nak ceta pasal kerenah anak aku malam tadik. huh! ari tok badan aku sakit,, mata aku ngantok.. keranamu anakku....

last nite aku dengan anak aku tido on kan aircond, coz all this while kamek duak tido kat bilit dbah.. sik ada aircond. harap dengan kipas angin siling ya... so.. pagi emarek kamek duak bangun tido dalam keadaan berpeluh.. panas bah..

so, aku nekad la malam tadik mauk tido kat bilit aku di atas,, beraircond.. nang nyaman bah tapi... aku jadi sik tahan sebab suci mala mintak nenen... wahhhh... kol 9 sebelum tido... sekali... kol 12.30 sekali... ya pun nya kiak kaung... baruk aku dengar.. ngek2 manja nang aku sik dengar la... ku gagahi jua... turun dibah... polah la 7 auns....

ha! kol 4.30 pg nya mintak lagik and kali tok aku asa pampers nya dah penuh! peh! aku bangun lagik..... terus tukar pampers.... yah! sakit badan aku.... sabarrrr...... ku pujuk mata ku untuk tido kembali...

sekali lagikkkk.. kol 6 pagi... nya mintak nenen! ceh! polah la aku terus bangun n kemas dirik nak g kerja.. ya sekali aku ngumpul semua botol2 susu nya.. and sekali aku bercuci semua... yahhhhhh.... nang over nenen anak aku mun tido dalam aircond...

jadi.. kesimpulan yang aku dapat padah... malam tok.. aku mauk tido dengan aman.... kamek duak tido kat dibah jak.. no more aircond! huh!sian...

aku sik pat concentrate kerja bah mun badan tired!

esok n lusa aku cuti...

mak n bapak aku g KL dengan adik bongsu ku..

adik aku pun convokesyen eh.. sik aku sangka adik bongsu aku berjaya juak dapat degree. aku nang mencabar nya lalu lah.. and Alhamdulillah...

bah.. aku nak sambung kerja lok...

5 comments:

fLo said...

nang kepanasan kak...kmk gk la xda aircond d umah...paksa tdo debah kt ruang tamu...blt d atas panas...ramai2 mek tdo dgn kawan2..hahaha..

ztie said...

kmk rasa na kak.... coba ktk try ber ekon dengan berkipas gk. ehhehe

Kembhoja said...

flo.. aduh eh.. jerak eh.. malam tok biar la berkaus... sik apa... asalkan kamek sik kenak bangun 4 - 5 kali polah susu eh... migrain palak eh...

ztie... ya akan gerenti bocor la suci n mama nya.. hahahahahaha

Siti Sahmsiah @ sahm said...

sis, kmk kinek tok berkipas plus akon..ya punakon bilit atas dbukak n sampei ke debah lah rasa nya tek..mun sik berakon, berpeluh lah org sorang ya...sama nya ngan chi kitak..bertukar pampers n kuat nenen malam..

Kembhoja said...

wahhhh.. berkipas and beraircon.. nang tahan lasak kitak 3 beranak eh.. hahahaha.. kamek sik tahan eh...
last2 kamek duak suci berkipas... kipas siling ya boleh tahan juak sejuk.. hehehehehe.....

tapi musim panas dah lepas nak? erkk.. ya kah? hahaha... ujung bulan tok siap jak bill api.

kuat nenen... kuatla kemeh nya... bila kuat kemeh nya.. kuat la juak pampers nya.. hahahahaha....