Tuesday, May 28, 2013

:: The Office Queen ::


Anyeong. (Cik Chee suka sebut ayat tok.)

Okay... 

aku dah lamak dah sebenarnya sik follow apa2 cerita korea melainkan jalan cerita nya and of course hero and heroin nya best... baruk la aku pandey terfollow... ya pun jika aku sampey rumah before 9 p.m. Susah2... last drama yang aku follow benar2 adalah ceta The Great Doctor. Since then..  nang sik ada lah... Even nok the wind blow ya pun aku sik follow gilak..

So.. now aku suka nangga ceta tok. best. The Office Queen at channel 392 setiap ari senin and selasa pkol 9 asa ku. mun sik silap la... after KBS news. yah! tauk nak... nang penauk, ehek! ehehehehehe



as usual, kenak aku suka ceta ya? well... tok sinopsis nya. 

"Contract employee Ms. Kim (Kim Hye Soo) does everything perfect at work that even her bosses are a little afraid of. She is also shrouded in mystery because her colleagues don’t know her background. Ms. Kim is the center of attention and she is also charismatic and funny. Meanwhile, Jang Kyu Jik (Oh Ji Ho) is a permanent employee in upper management. He finished his MBA in U.S. before returning to Korea. Two of them always argue about everything." (Sumber dari http://www.koreandrama.org/?p=26062)

aku suka ceta mcm ya. Rilek2 jer. Sik menyusahkan hati dan perasaan and nang lawak juak. :) tapi dalam masa yang sama, ada pengajaran nya. Malam tadik nya pun topic is.. everyone is hurting... hrmm 

Hero nya mengegarkan jantungku. :) Oh Ji Ho. 



wah... cik chee dah sik kaco aku lagik dah mun time aku nangga ceta tok. Mun ndak... mala jak terkisik2 mauk nangga cartoon nya. Faham nya mama nya tok nang sik dapat nak kompromi part ceta korea tok. nya akan nangga cartoon nya dalam bilit. :) 

kenak aku suka tek? selain hero nya handsome and jalanceta nya best..
1.  The working environment ya nang sama lah dengan culture kita and also habit pekerja lamak and  pekerja baru and semua kaki kipas ya nang nampak lah. 
2.  Now a days people are looking for a permanent post but this Ms Kim is only interested to work as a contract worker tp nya nang perfect lah. Polah kerja dari yang sik di mauk oleh pekerja biasa, polah admin support task and nya benar2 efisen lah. 
3.  The real life of those people yang berjaya. berjaya maksudnya.. di office nya nang pangkat besar lah and very amat the rajin tapi bila dah balit umah.. sidak sorang.. lonely... 

yah. banyak repak ku ooo.. 

bah. kelak la aku sambung lagik. lapar eh. Dah dekat nak lunch hour tok, settle report and then kuar lunch. 

anyeong.







No comments: