Thursday, June 6, 2013

:: Aku Benci Pencuri ::

assalammualaikum

marek adalah hari yang paling aku dah sik terkata lagik. Bak kata mak bapak aku.. SABAR... ya dugaan nama nya. Hrmm.. okay.. rumah aku kenak pecah masuk pencuri and this is the 2nd time for this year. reya aku dah dapat sabar dah... banyak juak brg yang hilang termasuk barang-barang arwah yang aku sayang...  aku coba fikir positif,

and masa ya TV aku selamat. Aku sayang dengan TV aku ya... sekali... kali tok.. yah.. TV ya juak diambik. Marah aku ya... nang sik terkata la. Even masa aku naip tok, aku ngenang pun aku marah.. jiran aku madah.. nya nangga orang dengan kereta kancil depan rumah ku pkol 8:20 pagi - 8:35 pg macam ya and ada ompuan... siap ambik gambar rumah..

yah. Boleh sik aku nak nyumpah pasangan yang kurang bijak ya....yang masuk rumah aku ya.? Boleh sik? yah... aku nang nahan jak sebab sik mauk melepaskan amarah aku depan cik chee... kelak nya dgr nok pelik-pelik.. lalu la didownload semua ayat aku ya...

semua handbeg aku pun sidak mauk ambik. Nang C****a lah pencuri ya. Ipod Mini cik chee pun sidak ambik. Mun ya sidak pakey and then suruh anak sidak pakey.. nang J*****M lah sebab makey barang curi. Sik aman hidup sidak duak ya eh...

ya juak sidak polis. yah.. aku dah nak nganok dah. susah2... kelak salah anok dalam blog jadi isu kelak. Diam sahaja.

mun aku dapat nya duak ya... nang aku SULA lah. yah. ayat terbaek yang dapat aku berikan. Lepas aku polah police report marek, terus ku pergi kerja. malas aku nak ke rumah coz there is nothing left arum bulak di rumah nun.

Mak bapak ku.. adik2 aku semua berkumpul di rumah aku marek siap lunch agik di sia,, the owner pg kerja. adik aku dua orang sampey ambik cuti ,,yah.. rumah sapa yang kenak pecah... bait sidak ya.. neman rumah kakak sidak nya. Adik ku sorang ya lalu gago beli porpor YALE baru. yah.. nok lamak ya berapa besar pun tetap dapat di'gunting' sidak. Caken sik....Bapak ku madah nya mauk sponsor alarm system... yerdehh... boleh aku madah sesuatu sikk...

FOR WHAT?!

ya ajak. sakit ati oooo..... yala terjadi padah rumah yang mun owner nya kerja. mun camtok bagus aku pk mauk carik house husband jak. erk.... dapat jaga kamek duak cik chee... and nya dapat polah kerja di rumah juak, cukup time ambik cik chee school. yah!

bah, ya ajak nak ku repak ku. what a day...

anyeong


mun pencuri ya mcm di atas ya.., and aku dapat jumpa sidak. nang ku akan pastikan sidak ya x mampu ada keturunan agik., sbb menyusahkan jak mun nya ada keturunan. berik makan anak hasil curi sigek lekak ya jadi bad example to anak2 sidak juak. yah! abaikan... ayat orang manas tok, emo...

now aku faham kenak orang sik akan melepaskan peluang utk menumbuk or 'menaboh' pencuri yang berjaya sidak tangkap. cuma orang yang pernah kehilangan barang lepas kenak curi yang akan faham perasaan yang ingin menumbuk muka pencuri ya. and now.. aku faham. faham aku dah asa tok.. mun aku dapat peluang depan mata.. aku asa aku nak tangga muka sidak ya benar-benar and mauk tauk sapa anak bini sidak... mauk nangga camney kehidupan sidak, senunuh sik. yah.. manas agik bah.. dah gik eh.


3 comments:

Ms Tikot said...

Sabar jak Kak, pasti ada hikmah disebaliknya. Insyaallah.

Cik KemBhoJha said...


yala. sabar la tok.. munndak.. dah mek SULA pencuri ya... erk... hehehehehe

terima kasih

*Vivilicious* said...

kmk baca..kmk gik mendidih nyawa..

semoga Allah melindungi ktk n suci. Amin.