Wednesday, July 31, 2013

:: SeDerHaNa ::



assalammualaikum

dah bayar zakat kitak orang? aku belum agik eh. tahun tok sama macam tahun lepas. RM6.50 sepalak
Mun kamek duak beranak, jadi RM13.00.
Tunggu minggu depan jak aku bayar sebab aku cuti bah. Ngak setengah hari. 
mun nak hari biasa or kerja tok, payah sikit sebab selalu sengaut nak balit bersungkey. 

apa kesah aku sederhana tek?
marek kesah mak aku lah. masak simple jak.
tapi lamak2 tok nang mak aku masak simple jak..
ya pun berselerak juak.
tapi marek la paling simple...
Sayur rebus, telur goreng dengan ikan masin. ya ajak.
tapi pergh!
sayur rebus ya la nyuruh aku berselera bah.
ya nama nya air tangan ibu ooo....

kelak mun cik chee dah besar, sure nya mcm aku juak tp selera aku tok lain la..
aku tok suka masak nok pelik.
pelik-pelik adalah seperti soohoon goreng, macaroni goreng, sup tauhu. cendawan goreng, kacang buncis with garlic, sup ayam, ya ajak yang aku selalu polah. yang lain.. hampeh.... 
sure ada berbuang.
sebab aku sorang juak yang makan...
so, menu kamek dua mesti jenis dua2 boleh makan dengan lahapnya...
sekali  masak and terus habis.
mun nak makan agik.. masak baru.
simple. sik perlu bersimpan.. sure berbuang...

tiba2 anak tekak asa nak makan buah engkalak. geney ya?
mun nak balit ok singgah tamu, sure dah bertutup.
ujung minggu jak la aku pg ke tamu di batu 7.
harap-harap ada. 
kelak la aku sambung agik. 
ada meeting sik lamak agik.
anyeong...


No comments: