Tuesday, August 6, 2013

:: RiuH d RuMaH ::



assalammualaikum

marek aku semangat jak mauk balit ke rumah as soon as possible. ya juak adik aku call suruh singgah ke Kuching Centrak beli hook tabir. nok ada kinek tok sik cukup kata nya. Beli lebih. 

yah. hati aku dah gelorat mauk balit sebab mauk nangga baby bah.... baby besar pun nunggu juak. ehek. tauk nak sapa baby besar ya.. cik chee la... mesti kiss nya dolok.. baru boleh kiss baby. mun ndak...
kiak kaung nya kelak... sik mauk suruh aku megang baby. kes jeles sik pasal-pasal bah. jadi kenak pujuk nya dolok baru aku dapat merdeka peluk baby.

berbalik pada kesah di rumah tek. sampey jak rumah nangga adik ompuan aku gago bertukar langsir, berkemas rumah... automatik aku dapat mejin mak aku bersilat di dapur nun...

terus meluru ke dapur, goreng manok.. kemas barang or tapak atas meja, polah aik merah pakey sungkey.. yah... dalam masa 15 menet aku settle semua. Baru muka mak aku nampak kurang sikit ketat nya. adoiyai. nasib bait anak dara aku nulong usu nya, mun ndak... lalu berlagu orang tua ya di dapor. ney nya gago masak untuk adik ipar aku, tedah.

maaf mak. anak kitak nok sorang tok sik cuti eh. nya kerja juak esok. tapi setengah hari. aku faham nya perlu orang jaga baby sebab nya sik confident tapi aku tek.. kerja juak. sebab esok pagi agik ada meeting mauk diattend yo. sidak di US nun mauk report ya juak. 

malam tadik juak aku berbungka balit brg baby suci... bercarik kain lampin suci nok lamak sebab mauk berik dengan baby adik aku. tedah nya berbengkung pakey kain tebal. mun pakey kain lampin, at least sik la tebal ney nak? tedah anak dara montel ya. sampey jak rumah, gago jak cik chee madah nama nya PAU... tedah lok. 

maseh juak adik aku belum decide mauk berik nama apa. tedah lok. gago la kamek orang malam tadik berik nama. ada-ada jak disangkal nya, dudi2 bapak aku nyuruh nunggah nya Ain jak. 

cantik tu. Baby ain, 

boleh tahan aku tok ngerepak pagi tok. bah. aku mauk nyambung kerja ku lok. anyeong.















No comments: