Wednesday, January 22, 2014

:: Voice - Baek Ji Young ::

Assalammualaikum



aku maseh macam ya juak.

dengan macam-macam aktiviti yang berlaku disekeliling aku.

baruk abis travelling.

fuh!

toleh kerek, toleh kanan... semua sama.

masa aku travel last week ke Singapore, aku pun HP nang terus rosak la.

so. aku sik ada phone.

harap dengan 2nd phone yang basic jak. bukan smart phone.

aku sik kesah gilak sebab aku pg kali tok dengan kawan sekerja yang memang serba serbi updated pun orang lah... jadi aku tauk nya nang akan jadi tour guide aku sekali.

ya la masa aku nangga olah2 manusia di sekeliling aku.

serius eh.



smart phone tok memudahkan kehidupan or menyusahkan?

orang akan jadi terlalu rely dengan nya eh.

semua mauk nangga nya...

so, people dont communicate anymore.

people become less friendly.

no more smile in people faces.

cuma orang tua jak yang aku nangga mcm aku...

pelit-pelit jak mata nangga keliling.

so, aku give a smile to them and they give me the same feedback.

it was so nice to see people smile to you...



so now aku terpaksa beli phone baru.

tapi mun dapat aku sik mok merely gilak dengan nya,

aku cuma nangga bila perlu,

nok notification semua ya aku silent kan...



aku dah lamak dah nak carik lagu Voice tok.

lirik nya best,

aku suka.

ya ajak.



bah. kelak la aku sambung lagik mun aku datang rajin,

bye





 


2 comments:

Mama Embok said...

kmk xpt idup tanpa henpon! hahahahah!

Cik KemBhoJha said...

mbok

at 1st kamek pun asa mcm ya juak tp seems to be okay la dekat nak sebulan juak kamek sik berisik smart phone. hehehehe