Monday, November 10, 2014

:: KesaH HanTu ::



as promised
tok berlaku di antara cik chee and mak aku.
and then cik chee and mummynya.
adoh eh.
Kesah hantu

Ada segek hari ya, cik chee tido petang macam biasa.
Nya mun dengan mak nek nya, punctual kay masa ya...
mesti cun. Tido. Makan. Nangga TV. Main. Polah Homework.
tok mak aku ceta lah.
Dalam nya tido nya ngigo.. ternangis-nangis.
udah ya...keep on calling her pak nek...
cun juak pak nek pegi kebun. apa lagik mak nek nya.. Gelabah la.
dipujuk suruh buka mata... nya tetap nanggis... even lebih kuat..
dipujuk sik juak mauk stop nangis.. makin hebat kata makku lah...
terus diembak nya mandi and berik makan fav biskut nya.. baruk nya diam...
udah nya diam..
selow jak mak aku nanyak nya..

Mak Nek   :  "Cheeaaa, kenak ktk nangis?"
Cik chee    :  "Ada hantu bah mek nenek...."
Mak Nek   :  "Seney?"  (Mak aku tok penakut tapi ngegeh juak mauk nanyak seney. kelak nya juak yang akan ketakutan.)
Cik Chee   :  "Sia." (Nunjuk ke satu sudut di rumah mak aku.)
Mak Nek  :  "Hish. sik ada bah hantu ya." (udah takut.)

Balit aku dari kerja and mak aku terus ceta dengan aku depan bapak aku.
bapak aku buat der jak. mak aku over kay...
yah.. pandey takut.
so.. malam ya juak sebelum tido. kamek duak beranak akan kakar lah..
say sorry to each other and then baca doa.
sebelum baca doa ya.. aku sempat nanyak..
and conversation kamek duak mcm tok..

Mummy  :  "Cheaaaa, tadik ktk nangis masa tido kah?"
Cik Chee :  "Auk mummy."
Mummy  : "Kenak bah?"
Cik Chee : "hrmm.. ada hantu bah mummy."
Mummy  : "Hantu? seney?"
Cik Chee : "Kat umah nenek lah. Takut kamek bah."
Mummy  : "Camney rupa nya?"
Cik Chee : "nya ada banyak mata." (sambil draw kat muka aku.)
Mummy  : "Lain kali mun kitak nangga hantu, jangan nangis. Kelak nya tauk kitak takut.
                   lain kali kitak say hi jak."
Cik chee  : "Ha? Say Hi ajak?!" (Muka terkejut kay!)
Mummy  : "Auk la. Sak nya tauk ktk berani. lepas say hi... terus say BYE."
Cik chee  : "Ha?! takut mummy eh."
Mummy  : "Mun kitak takut, makin lah nya suka tengok kitak. Mun kitak padah hi.. nya mesti terkejut. Dah kitak padah bye.. sik mok la nya kaco kitak agik"
Cik chee : "yaka. okla." (mcm pasrah jak rupa.)

Yalah conversation kamek duak. Actually aku dah sik tauk mauk ajar apa.
Nak ajar ayat kursi. slow2 dah aku ngajar nya.
udah la kamek duak beranak ajak di rumah.
aku tok nang penakut tapi kenak berlakon berani depan anak.
jadi sik kan la aku nak ngajar anak jadi penakut nak.
geney gaya nak ninggal nya di rumah mun ada apa2 bila dah besar..
jadi aku padah la cam ya..

Say Hi and Bye...




1 comment:

ztie said...

Jgn kata miak kak. Kdg kmk pun tkt. Huhu yalah ow. Ne nak nunjuk tkt ngan miak. Tp nang best cara ktk ngaja kak. Hahaha say hi say bye